Здравейте колеги,налага ми се да сменя антифриза има ли значение какъв цвят трябва да е?Колата сега е със червен, алфа 156 1.6.
Известие
Collapse
No announcement yet.
какъв антифриз?
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от hercoga Покажи съобщениеЗдравейте колеги,налага ми се да сменя антифриза има ли значение какъв цвят трябва да е?Колата сега е със червен, алфа 156 1.6.
Примерно Paraflu
Погледни и тукLast edited by Pepo; d.m.y г., 10:23.156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
Bosch Motronic M2.10.4 MPFi
-
Първоначално публикувано от hercoga Покажи съобщениеМерси,а от къде мога да го купя аз съм от софия.Дали го има по бензиностанциите?
Принципно може да е и друга марка. Гледай да е червен и да не е евтин.156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
Bosch Motronic M2.10.4 MPFi
Comment
-
Аз потвърждавам, че е син. На моята кола дори го изписва на борд компютъра. Това разбира се не означава, че не може да налее червен, но е желателно преди това да източи всичкия антифриз от системата ако е бил син.
Разликата поне до колкото съм запознат не е малка. Синият се води G11, а червения G12 (по-новия вариант). Различават се главно по анти-корозионните съставки. Цветовете също са много условни...
Общо взето няма значение какъв ще се налее в системата, но е препоръчително да не се смесват.
Comment
-
Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщениеСмятате ли, че ако преди 10 години са слагали син, трябва да го правите и сега
Jazzman, какво ти изписва на трип-компа, че антифризът трябва де е син ли?
И да, за твоя информация той е син!
Comment
-
Благодаря, че ме информираш, jazzman. Щом така казва компа, слагай син
По книгите пише, че G11 е неорганичен антифриз с вредни за двигателите с алуминиеви блокове, глави и части на охладителната система инхибитори. Не се препоръчва за автомобили с алуминиеви детайли, особено след 1997 година. Докато G12 и G12+ са по-новите органични антифризи и са лонг-лайф продукти. Приложими са за всички автомобили с течностно охлаждане. Предполагам, че компютърът ти живее с десетина години назад във времето, когато червеният антифриз не се е ползвал от FIAT или просто не е съществувал. Затова по-добре Paraflu Up, вместо Paraflu 11.
Ако е имало син, то не пречи да се източи и да се ползва по качественият червен. Факт е че има хора, които все още карат жълт руски антифриз. Просто не бива да се смесват.
И без лоши чувства, нали156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
Bosch Motronic M2.10.4 MPFi
Comment
-
Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщениеБлагодаря, че ме информираш, jazzman. Щом така казва компа, слагай син
По книгите пише, че G11 е неорганичен антифриз с вредни за двигателите с алуминиеви блокове, глави и части на охладителната система инхибитори. Не се препоръчва за автомобили с алуминиеви детайли, особено след 1997 година. Докато G12 и G12+ са по-новите органични антифризи и са лонг-лайф продукти. Приложими са за всички автомобили с течностно охлаждане. Предполагам, че компютърът ти живее с десетина години назад във времето, когато червеният антифриз не се е ползвал от FIAT или просто не е съществувал.
Ако е имало син, то не пречи да се източи и да се ползва по качественият червен. Факт е че има хора, които все още карат жълт руски антифриз. Просто не бива да се смесват.
И без лоши чувства, нали
Колата ми е 2002 година с алуминиев блок и в този ред на мисли, не знам ФИАТ дали са чували тогава за червен антифриз (и честно казано не ме интересува), но пък са си блъскали синия, вреден за алуминия, (както каваш), антифриз без особени задръжки.
Това, което наклони везните при мен бяха няколко изследвания, които твърдяха, че червния ( По-качествен, както го наричаш) антифриз е изключително агресивен към гумените уплътнения на охладителната система.
Но пък, по мое мнение, това за вредите от даден антифриз, които ти си чел или аз са пълни глупости. Всичко е нечия маркетингова стратегия.
Та да завърша мисълта си, всеки може да си сложи антифриз по избор и лично според мен (наблягам, че това е лично мнение ) нищо няма да се случи с охладителната система дори и с жълтия руски антифриз от преди 100 години.
Comment
-
Моята пък като дойде й беше прескочена смяната на масло с около 20К, но това не означаваше, че е най-доброто за нея
А макар да е стара бабичка, червеният антифриз не и хапва гумените уплътнения.
Както и да е, предполагам че колегата пуснал темата, вече е купил някакъв антифриз. Хубав дъъълъг уикенд на всичкиLast edited by Pepo; d.m.y г., 17:03.156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
Bosch Motronic M2.10.4 MPFi
Comment
Comment